Förändra en annan persons liv

Idag efter jobbet kände jag mig ganska sliten och inte alls på topp. Lyckligtvis hade jag en avslappnande ansiktsbehandling inbokad efteråt. På vägen dit blev jag stannad på gatan av en tjej som letade efter nya medlemmar till Rädda Barnen och hon behövde inte säga mycket för att jag skulle vilja bli månadsgivare. Jag är sedan tidigare medlem i Amnesty. Båda de organistationerna är politiskt oberoende vilket jag tycker är jättebra, deras enda mål är att hjälpa människor i världen som på olika sätt är utsatta. Att bli medlem går jättesnabbt. Du väljer själv hur mycket du vill ge varje månad och det går på autogiro så det är pengar som du kanske inte ens skulle märka av att du hade. Att avvara en liten summa varje månad för att förändra flera människor liv är något som faktiskt de flesta i Sverige har råd med så varför inte bli medlem nu på en gång? Du kommer inte att ångra dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0