God morgon!

Idag är det dags för min ögonlaseroperation! Jag är inte nervös men däremot lite pirrig. Det känns så otroligt att jag kommer att kunna se bra utan linser eller glasögon. För ett par år sedan visste jag inte ens att man kunde göra sådana här operationer och jag hade aldrig kunnat drömma om att jag någon gång skulle se bra igen.
Jag var ju tvungen att skjuta upp min resa pga det här men det är det absolut värt! För det är ett sådant tillfälle då det verkligen kommer att bli skönt att inte ha linser. Jag kan vara i solen utan att bli torr i ögonen. Jag kan sova på planet och på tåg utan att bli irriterad i ögonen. Jag kan simma och testa vattensporter utan att vara rädd att jag ska få vatten i ögonen och tappa linserna. Synfel begränsar en mer än man kanske tror.
Jag berättar senare hur det gick.

Igår skulle jag och en kompis laga mat och hyra film. Efter att vi hade velat runt i affären och en timme (typiskt mig) kom vi fram till att vi skulle göra våfflor. Mitt våffeljärn var alldeles dammigt och jag kom snart på varför.
Ibland får man vara påhittig när man bor litet.Våffla nr.1Våffla nr.2Våffla nr.3Våffla nr.4!
...och sen tog smeten slut.

Kommentarer
Postat av: Emma

mums! :D

2011-11-24 @ 21:07:34
URL: http://emmismede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0