Town of 1770

Efter Fraser Island kom jag tillbaka till Rainbow Beach och sov där en natt. Efter det hade jag två nätter att spendera tills jag skulle anlända nästa ställe på kusten som är ett måste att se. Jag gick till Peterpans (en "resebyrå" som har hjälpt mig att boka in allt på min resa på östkusten hittills) och frågade vilka två ställen de kunde rekomendera på vägen dit. Jag reser med buss för tillfället och avstånden här är så stora att man behöver dela av det lite. Dessutom vill jag se så mycket som möjligt :) I alla fall ett av de ställena var Town of 1770. Det fick det namnet för att den brittiska upptäckaren James Cook hittade platsen år 1770. Jag hade en dag att spendera där men det regnade på morgonen så jag vågade inte planera in någon aktivitet utomhus utan chillade bara på hostelet. Det var dock väldigt lugnt och fridfullt där så jag hade en trevlig dag ändå. Det kändes som att vara på landet i Sverige och omgivningen där var väldigt annorlunda än på alla andra hostel jag varit på.
Det andra stället var Emu Park. Ett inlägg om det kommer antagligen imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0