BILAR

Då var det dags att lämna tillbaka vår kära bil som vi åkt runt med i en månad. Jag började verkligen gilla den. Hela 390 mil hann vi åka! Under den tiden hann jag lära mig en massa vägskyltar och och allt möjligt annat om att köra som jag liksom aldrig riktigt har brytt mig om innan. Och innan vi lämnade tillbaka den provade jag på att köra lite vilket var väldigt spännande. Sara berättade hur man startar bilen, hur man sätter spaken i körläge och andra saker som är bra att veta (nej, jag har aldrig någonsin varit på en körlektion). Sedan körde jag fram och tillbaka lite, testade att backa, blinka och vända bilen. Det var kul.
Såhär ser den ut:


Under tiden vi haft den har vi varit med om ett par läskiga saker också. Det ena som hände var att en kille kom i rasande fart på några roller blades-liknande saker och åkte in i oss precis när vi skulle köra ut på vägen från en parkering. Han såg inte oss komma och vi såg inte honom komma, så han svängde liksom in på bilvägen vid hostelet där vi var på väg att köra ut. Plötsligt sa det bara boom och så låg han på marken bredvid bilen. Som tur var så hade han inte skadat sig, men vi alla var ganska chockade.
Det andra som hände var att vi körde inne i stan då en äldre man bestämde sig för att gena över bilvägen en bit framför oss och ramlade omkull mitt i vägen. Som tur var så var han tillräckligt långt framför oss för att vi skulle hinna bromsa men det var ju flera bilar bakom oss också så med lite mindre marginal hade det kunnat bli en seriekrock.

I Nya Zeeland är det väldigt vanligt att campa så jättemånga kör runt i camper vans som kan se ut såhär:





Vi har också sett en del bilar som troligtvis inte tillhör campare:




Sist men inte minst kommer mina personliga favoriter:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0