Goodbye New Zealand

Nu säger jag hejdå till Nya Zeeland. Jag vaknade upp till regn och rusk och kände att det här är en bra dag att lämna NZ och återvända till varma Australien. Jag har haft fem fantastiska veckor fyllda med nya upplevelser och jag ångrar inte för en sekund att jag hoppade på att spontanboka en resa hit ett par veckor innan.

Att åka på roadtrip är verkligen kul och jag vill definitivt göra det igen, kanske i Sverige någon gång i framtiden. Man får möjligheten att utforska ett land på ett helt annat sätt än när man åker dit på en semester i två veckor och stannar på samma ställe hela tiden. Friheten att kunna stanna exakt var man vill, när man vill, ändra om sin rutt om man kommer på att det är något annat man vill göra eller stanna längre på ett ställe än planerat om man upptäcker att man trivs där, det är något som inte speciellt mycket kan tävla med.

På bilderna nedan kan ni se hur vi åkte, först på nordön och sedan på sydön, som landet är uppdelat i. Vi startade i Auckland och avslutade i Christchurch. På de flesta ställena stannade vi i två nätter men i till exempel Queenstown stannade vi i hela sju nätter. Det jag har bloggat om är bara en liten del av allt vi har gjort här. Vill ni se fler bilder eller funderar på att åka hit och har frågor så är det bara att höra av er. Jag har massor av tips om aktiviteter, ställen att bo på m.m :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0