Nu har jag landat

Hej kara vanner!!
Efter flera manaders langtan kom jag igar antaligen till Sydney. Underbart va? Okej, jag erkanner, forsta dagen var inte sa underbar, den var faktiskt rent ut sagt en katastrof.
Dagen innan jag skulle flyga hade jag endast sovit drygt en timme da jag hade sa mycket att gora. Sedan tog resan till Australien 29 timmar. Ytterligare tre timmar senare var jag framme vid lagenheten dar jag skulle bo och da var jag valdigt trott och hade migran och ville bara vila.
Jag skulle hyra ett rum av en kille som inte var hemma sa han hade lamnat nycklarna till mig utanfor dorren sa att jag kunde ta mig in pa egen hand. Men jag kunde inte hitta till hans lagenhet sa jag skulle ringa honom da jag upptackte att min mobil var borta (som dessutom ar helt ny). Sa dar stod jag, utmattad i ett nytt land, utan nagra nummer att ringa, utan nagonstans att bo och helt ensam.
Som tur ar sa ar manniskorna har valdigt snalla och hjalpsamma. Sa efter att ha fragat om vagen, lanat telefoner, och bett om hjalp med flera andra saker slutade det med att jag fick tag i personen som hade hittat min telefon och jag ska fa den tillbaka nasta vecka. Jag hittade till slut aven lagenheten och kunde efter manga om och men antaligen njuta av nagra timmars somn tills det var dags for att stiga upp igen och fira nyarsfton.
Nyarsfirandet blev inte heller som jag hade tankt mig (inte for att jag hade planerat nanting mer an att forhoppningsvis fira det med den enda personen jag kanner har). Det blev i alla fall sa att jag firade med tre valdigt gulliga tjejer som jag larde kanna tva timmar innan tolvslaget. Vi var i stan och tittade pa de beromda fyrvarkerierna fran Harbour Bridge.
Som ni ser kan jag tyvarr inte anvanda vissa bokstaver och jag kan inte heller lagga upp nagra bilder an eftersom jag inte anvander min dator nu utan ar pa ett internetcafe, men det kommer snart.
Nu ska jag ga och se mig om i det vackra omradet Manly dar jag bor.
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0