Sydney Wildlife

Härom dagen var jag i en mysig del av Sydney som heter Darling Harbour. Jag tycker att vissa ställen här har så himla fina namn. Det finns även många ställen här med konstiga namn som till exempel Wollongong och Parramatta.
Där träffade jag en vän till min mamma. Det är kul att umgås med personer som är härifrån för då får man verkligen öva på sin engelska och man får veta saker om Australien som man inte får reda på annars :)



Vi gick till en japansk restaurang och jag frågade om glutenfri mat. De kom då ut med en annan meny till mig och jag valde en rätt med biff. När de kom ut med rätten visade det sig vara endast kött. Jag frågade om man inte fick någonting till och då sa servitrisen att det vanligtvis var det men eftersom att det skulle vara glutenfritt så fick man endast köttet (hur kan de ha nåt sånt på menyn??). Jag frågade om jag inte kunde få nån sås till men hon sa att de var gluten i allt, men sen kom hon på att de hade en sås som var glutenfri och kom ut med världens minsta skål med vanlig soja (!?). Jag frågade om jag kunde få några grönsaker och fick till svar att de hade en sallad men att den var två personer. Jag undrade om de inte bara kunde blanda ihop lite grönsaker utan att ta en rätt från menyn men då sa hon att alla deras sallader hade dressingar som innehöll gluten (ska det vara så svårt att bara blanda ihop lite sallad??), till slut efter många om och men kom hon ut med en liten skål med sallad. Ibland undrar man varför vissa människor jobbar med service!

Nog om det, efter restaurangbesöket gick vi till en djurpark och jag fick äntligen se koalor och kängurus som jag hade sett fram emot sen jag besämde mig för att åka hit.




Dessa gulliga varelser sover 22 timmar om dygnet!


En wallaby



 
Den här krokodilen var väldigt stor i mina ögon men skulle tydligen växa i ca 40-50 år till (krokodiler växer ända tills de dör). Vi fick veta att han var väldigt aggressiv och hade dödat sina tidigare två flickvänner och nu var tvungen att leva ensam, lät ju som en bra idé tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0