Nya Zeeland

Nu lämnar jag Australien en månad för att upptäcka Nya Zeeland. Som ni kanske har förstått så älskade jag verkligen Sydney men det är ju alltid kul att se något nytt! Här ska jag och en vän hyra en bil och åka på en roadtrip över hela landet. Vi anlände igår natt till Auckland. Det är landets största stad (lite mindre än Stockholm) men när man går runt här känns det mer som att man är i en förort eller något. Stadskärnan är liten och det är inte speciellt mycket folk någonstans. Till skillnad från Stockholm har jag dessutom inte sett en enda stressad person.
Första intrycket av Nya Zeeland är väldgt svårt att beskriva, det känns som att man inte riktigt vet var man har hamnat. Det bor många asiater här och även många som ursprungligen är europeer så utseendet på invånarna varierar väldigt mycket. På samma gata kan man hitta dyra affärer som till exempel Gucci och asiatiska donut-kiosker. Vädret ändras hela tiden. Jag har gått fram och tillbaka mellan bara linne och sedan skinnjacka hela dagen. Vi får väl se om jag får ett grepp om landet efter några dagar.

Jag kan även berätta att jag har köpt en ny kamera! Klumpig som jag är gick min förra sönder vilket jag är lite ledsen över men jag ser verkligen fram emot att börja använda min nya imorgon. Denna är mycket bättre än den gamla och jag tänkte att nu när jag är här och kommer att se en massa vacker natur är det ett bra tillfälle att bli bättre på att fotografera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0