Lägenhet och jobb

Hej!!
Hoppas att allt är bra med er. Jag mår bara bra men min vardag är inte så spännande just nu. För tillfället jobbar jag 5-6 dagar i veckan och mitt mål är att fortsätta så i cirka en månad till innan jag börjar resa igen. Jag bor fortfarande i Brisbane men för ett par dagar sedan flyttade jag ifrån mitt hostel i city in i en lägenhet i West End som ligger lite utanför stan.
Såhär ser mitt nya sovrum ut;

Eget rum och dubbelsäng, riktig lyx för en backpacker kan jag säga! Mitt förra rum var inte mycket större en detta och i det skiftade det mellan att vara tre till sju pers.

Helkroppsspegel och skohylla! :D
Lägenheten delar jag med min tyska vän Sophie som jag lärde känna i Sydney. Tyvärr jobbar vi väldigt olika tider men än så länge har vi lyckats se varandra varje dag i alla fall.
Jag kan även berätta att det är restaurangen (ja, det var visst inte ett café som jag trodde först) där jag provjobbade en dag som jag jobbar på nu. Jag är servitris, inte världens roligaste jobb men det duger ett tag bara för att tjäna ihop lite pengar. Lönerna här är högre än i Sverige också så det känns ganska värt.
Idag var jag ledig och sov till halv tre. Måste ju passa på nu när jag har min dubbelsäng liksom ;) Har inte gjort så mycket annat men ikväll ska jag träffa en kompis så det ska bli kul :)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0