En helt vanlig underbar torsdag

Hej på er! Vad tycker ni om min nya design på bloggen? Visst är den fin? De här två söta tjejerna har hjälpt mig att fixa till den: Emma och Nelly.

I vandarhemmet som jag bor på just nu har varje våning en egen färg och jag lyckades hamna på den rosa (A)




Igår var jag och tre vänner ute och tog en drink. En av dem är uppvuxen här i Melbourne så han tog oss till krogar som ligger ganska gömda och som vi antagligen inte hade hittat annars. Vi var på fyra olika ställen. Alla var personliga och hade sin charm. Och alla låg inom fem-tio minuters promenad mellan varandra. I den här staden har verkligen varenda gata och hörn något att erbjuda. Man kan alltid hitta på något kul, oavsett vilken dag i veckan det råkar vara.

Väldigt avslappnat ställe. Det var ganska stort och de flesta sitter ute på balkongen om ni undrar var alla människor är ;P


Tequila-drink med salt istället för socker på kanten ;)


Det var jättesvårt att fånga stämningen på bilden men detta stället var sjukt mysigt. Det är på en liten bakgata under bar himmel.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vet inte vad du har för kamera, men visst hade du väl en systemkamera?

I såna fall kan du förmodligen ändra blixtens styrka, kolla i manualen. :) På den canon jag har går man in i meny/inställningar/blixtstyrning/funktionsinställning inbyggd blixt. Där kan du ta plus eller minus på blixtens styrka.

Och, om du använder lite längre slutartid (om motivet tillåter det) samt ändrar vitbalansen till "sol" så kommer du få ännu mer hjälp på traven att få till mer stämning i bilderna. :) Hoppas tipsen hjälper. Kram

2012-03-09 @ 14:07:06
URL: http://skrynkel.blogg.se/
Postat av: Angelique

Hej! Ja det stämmer, jag har också en Canon. Just dessa bilder tog jag dock med en annan mycket enklare kamera men tack för de bra tipsen i alla fall! :)

2012-03-11 @ 12:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0