Lördag

Idag var det strålande sol så jag började dagen med att ligga och sola vid lagunen. Sedan tog jag en promenad till hamnen och botaniska trädgården.

De här fåglarna tycker jag ser så lustiga ut med sina svarta långa näbbar och dem syns överallt här.

Jag stötte även på den här krabaten.

Jag hann inte till gymmet idag eftersom de stänger tidigare på lördagar så istället blev det en springtur utomhus :) Solen hade gått ner och jag sprang längs med ån som var upplyst av lyktor och restauranger längs med vattnet, väldigt mysigt faktiskt. Jag såg även något mindre mysigt. En ca 1½ lång ORM! Den var mitt uppe i att äta ett djur som säkert hade varit lika stor som den själv om man hade gjort den lika smalt. Usch! Men jag är ju i Australien så det var väl bara en tidsfråga tills jag skulle få se något sådant. 
Nu ska jag fixa mig och äta middag och sedan står utgång på schemat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0