Southbank

Hej på er!
Häromnatten drömde jag att min lilla kamera mirakulöst började fungera igen. Och jag kan säga att det verkligen var önsketänkande. Det hade varit så behändigt att ha den nu när jag lever ett lite mer normalt liv, vilket innebär att jag inte åker runt och tittar på vattenfall och glaciärer dagarna långa, och inte orkar släpa med mig systemkameran var jag än går. Jag har fortfarande kvar den, går väl undermedvetet och hoppas att jag ska råka stöta på någon som är jätteteknisk av sig och hjälper mig att laga den eller något. Några bilder blev det i alla fall idag.

Jag och en jättegullig tjej från mitt hostel var på ett konstmuseum och sedan satte vi oss och drack en islatte i mysiga Southbank som är min favoritdel av Brisbane.

Tjejen som jobbade på caféet var inte bra alls på sitt jobb och vi var tvunga att påminna henne om vad vi skulle ha två gånger för att hon inte skulle ge oss fel kaffe. Slutade ändå med att jag fick min med caramel-smak och min vän sin med vanilj-smak trots att det skulle varit tvärtom. Vi skojade lite elakt om att jag borde gå till hennes chef och se till att hon får sparken och sedan ta över hennes jobb (jag vill ju jobba ett tag på café här) :P

Idag var jag på gymmet och provade på ett pass som hette Sh'bam. Det var lite som Zumba men med enklare moves (bra för mig som inte har någon koordination i kroppen :P) och jäklar vad KUL det var!! Jag var full av positiv energi efteråt och jag längtar verkligen till nästa måndag då det är igen! :D
Hoppas att ni också haft en fin dag. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0