Hej!

Solen fortsätter att skina och även idag har jag suttit ute och läst i parken.
Imorgon är min sista dag i Melbourne. På ett tag i alla fall. Det är så skönt att veta att jag har möjligheten att komma tillbaka hit snart igen utan att behöva åka över halva jorklotet.
Mitt nästa stopp blir Brisbane, som är Australiens tredje största stad efter Melbourne och Sydney (ni kanske kan räkna ut att jag gillar storstäder). Det ska bli jättekul att komma till ett nytt ställe! Det tråkiga är bara att det inte finns någon riktig strand där. Däremot finns en lagun som är en konstgjord liten strand och idag bokade jag boende så nära den som möjligt. Dessutom finns det en pool där jag ska bo vilket är väldigt ovanligt för hostel! Det var ju så kallt i Nya Zeeland så vi kunde bara gå till stranden någon enstaka gång och den som finns här är inte så fin så jag längtar verkligen efter beachen!
 
Såhär ser lagunen ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0