Hej!

Igår gick vi ut för att testa på utelivet här i Melbourne. Såhär såg jag ut;


Jag tror att jag hittde jordens mysigaste bar. För det första var servicen långt över standard. Inte nog med att de letade upp sittplatser till oss när vi kom OCH serverade oss vid bordet trots att det var fullt med folk. Jag blev även erbjuden en rosa filt för att jag antagligen såg lite frusen ut! För det andra var inredningen underbar, jag skulle kunna bo där inne! Och för det tredje serverade de farligt goda drinkar. Nu önskar jag att mina vänner hemma i Sverige var här istället så att jag kunde ta med er alla dit! <3

Lägg märke till den fina menyn! Den hade små sagoberättelser som beskrivning på drinkarna istället för en vanlig innehållsförteckning, love it!



Nu vet jag exakt hur jag vill att mitt badrum ska se ut.
 

Idag hade vi tänkt utforska staden lite mer och bland annat gå till hamnen men vädret var tyvärr inte det bästa så istället chillade vi i den här mysiga inomhus-parken. Den ligger lite avskilt några våningar upp i ett jättestort shopping-center och har stora glasväggar på båda sidorna. Varför har de inte något sådan i Sverige? Perfekt för regninga dagar som denna!


Vi hade en liten spelturnering. Ni som är vidskepliga, läs detta: innan vi började en omgång yatzy frågade jag min vän vad som hände om man fick lika mycket poäng och efter det följde den här omgången. Tyvärr vann hon sedan på sista kastet, men lite creepy var det ändå. Dessutom hände det flera gånger att vi fick samma saker precis efter varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0