Vi kom till hösten

Nu är vi så långt ner vi kommer att vara i Nya Zeeland och det märks på vädret. Endast vissa delar av Sydamerika är mer sydliga. Idag har jag haft på mig det varmaste jag har packat med mig på min resa och ändå har jag fryst hela dagen. Hur kul det än är att vara här måste jag erkänna att jag längtar tillbaka till Australien och värmen. Bortsett från kylan gillar jag den här staden som heter Dunedin (uttalas Daniidin, jag undrade varenda gång jag såg namnet tillls jag hörde någon säga det :P). Den känns mest europeisk av alla ställen vi varit på. När vi lämnade Queenstown trodde vi att vi hade varit i en "storstad" för sista gången i NZ då det känns som att vi har bilat runt mellan olika byar den mesta av tiden. Så när vi kom hit blev vi förvånade när vi möttes av en massa affärer, uteställen, restauranger och många vackra byggnader.


Mitt i stadskärnan


En av Dunedins vackra katedraler. Det var svårt att få en bra bild på den då den var så stor.


Det här var ganska häftigt. Här kunde man stå på varsin sida och viska emot en metallring (inget elektroniskt, endast gjort av metall) och höra vad den andra sa.

Jag tänkte bara berätta att jag precis såg att Titanic snart kommer att visas i 3D på bio!! Den har alltid varit en av mina favoritfilmer. Dock tittar jag nästan aldrig på den för att den är så sorglig men jag ser verkligen fram emot att se den i 3D, det kommer att bli häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0