Brisbane

Hej!!
Äntligen har jag tid att uppdatera. Nu har jag varit i Brisbane några dagar och jag planerar att stanna här ett tag framöver. Sedan jag kom hit har jag bland annat mött upp en vän som jag lärde känna i Sydney och två australiensiska tjejer som jag också träffade i Sydney men som är härifrån. Jag har även lärt känna en del nya människor. Som jag har nämnt tidigare så är alla här så himla trevliga och lätta att prata med. Jag har varit ute på lite olika ställen och nattlivet verkar bra :) Lagunen är ganska liten men fin och räcker för mig :) Jag har även gjort lite sightseeing. Vädret har varit väldigt fram och tillbaka sedan jag kom hit. Idag har det regnat minst fem gånger och mellan det har solen kommit fram. Men det är i alla fall varm så jag är glad! Till skillnad från Melbourne och Sydney så är ju klimatet tropiskt här. Jag hade hört väldigt mycket om den här staden innan jag kom hit, både bra och dåligt, men jag ville gärna skapa min egen uppfattning så jag ska stanna här ett tag och se hur jag trivs :)

En del av lagunen.


Vi var på en liten båttur idag. Såhär ser det ut längs ån som går genom Brisbane.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0