Melbourne

Sitter på ett mysigt café och gör planer för de närmsta dagarna! :) På söndag ska jag nämligen åka på en liten 3-dagars-resa till en av Australiens vackraste platser. Mer om det får ni veta senare!





Min vän Sara hade varnat mig för att vandrarhemmen i Australien inte alls är lika bra som de i Nya Zeeland men jag hade inte väntat mig att det skulle vara SÅ illa som det är. Just nu bor vi på övervåningen av en bar i ett dubbelrum. Utanför duscharna sitter en lapp där det står att den som konstant spyr därinne måste sluta upp med det om den inte vill få ett straff. Känns ju jättefräscht att gå in där och ta en dusch. Men man kan ju inte låta bli att duscha heller, liksom. För rummet får vi pröjsa nästan dubbelt så mycket som vi gjorde på vissa vandrarhem i NZ som var så himla mycket bättre. Det enda som är bra här är att vi har ett eget rum och bor så centralt det bara går. Ganska skönt eftersom det är fredag och blir utgång ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0