Fitness First

Nu ni, har jag något att berätta! Idag var jag och köpte träningsskor OCH gymkort. Jag bokade även in ett PT-pass (obligatoriskt) redan samma dag och efter det körde jag cirka en timmes kondition på egen hand. Jag var så taggad och ville bara köra igång direkt!

Lite komiskt var det när vi skulle fylla i papper och sånt innan.
Jag: Ska jag fylla i min adress? Jag kanske bara bor på samma ställe i två dagar till.
Tjejen på gymmet: Ja fyll i den ändå så får du säga till oss om du flyttar.
(Jag kommer att få ringa er stup i kvarten och ändra adress tänkte jag..)
Tjejen på gymmet: Var bor du föresten?
Jag: På Elizabeth Street...ehm...mer än så vet jag faktiskt inte.
Tjejen på gymmet: Okej vad heter ditt hostel? Vi kollar upp adressen åt dig.
Lite senare:
Tjejen på gymmet: 220 Elizabeth Street, 4000 Queensland var det.
Jag: Jaha vad bra, då vet jag var jag bor.

Jag fick svara på lite frågor om hur länge jag hade velat börja träna och vad mina mål var och sådant.
Tjejen på gymmet: Så du har alltså velat börja gymma ett tag men ville vänta tills du hade slagit dig till ro?
Jag: Ja, precis, nu har jag rest ett tag och nu känner jag att jag vill stanna här och mer leva ett vardagsliv.
Tjejen på gymmet: Ja men det låter ju bra. Du har ju inget jobb.. och du har ju ingen lägenhet...men nu har du ju tagit första steget till att slå dig till ro här i alla fall!

Hon hade även lite funderingar över Sverige
Tjejen på gymmet: Jag skulle jättegärna vilja åka till Sverige en dag!
Lite senare frågade hon något om Schweiz
Jag: Sverige..
Tjejen på gymmet: Är inte det samma sak?
Jag: Nej..
Tjejen på gymmet: Nehe oj förlåt! Ligger Sverige nära England?
Jag: Njae..mer nordligt, det är nästan så långt norrut man kan komma i Europa
Tjejen på gymmet: Så det ligger ungefär vid Polen?
Jag: Nej, högre upp än så också
Tjejen på gymmet: Jaha okej. Så..har ni ett eget språk i Sverige?
Jag : Ja, svenska
Tjejen på gymmet: Jaha. Kan du prata det flytande?

De flesta i Australien har faktiskt bra koll på Sverige men ibland stöter man på sådana här också ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0