Labour Day

Just nu sitter jag med en kaffe utanför biblioteket och använder deras wifi. Det märks att det börjar bli svalare här, hösten är ju påväg. Idag är det 23 grader vilket ändå känns helt okej för årstiden :)

Idag är det Labour Day i Brisbane (datumet varierar på olika ställen i Australien) vilket motsvarar arbetarrörelsens dag i Sverige den första maj. Labour Day inträffar alltid på en måndag i Australien så de allra flesta har en långhelg vilket märktes av igår då det var fullt med människor ute trots att det var en söndagskväll. Idag är det däremot väldigt lugnt och tyst på stan :) Jag såg att ett par affärer hade öppet trots att det är en public holiday så det blev lite mer shopping för min del. Jag blir nog tvungen att köpa en ny resväska snart!
Han som jag köpte kaffe av kom btw precis ut till mitt bord och gav mig en gratis muffins bara sådär, de är nog påväg att stänga nu. Folk här är ju bara så himla gulliga!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Ja, så himla gott :}

2012-05-07 @ 16:58:00
URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0