Tusen gånger starkare

Jag har velat se "Tusen gånger starkare" länge nu men ingen har velat se den med mig för att alla tyckte att den verkade barnslig, men härom dagen gick jag och en kompis och hyrde den och då frågade han i videobutiken om vi inte var lite för gamla för den, haha.
Hur som helst kan jag säga att den var för en yngre målgrupp och det var ingen höjdare till film men däremot älskade jag en av karaktärerna i den. Det var en tjej som hette Saga som började i en ny klass där det fanns tydliga grupperingar. Men hon hade inte en enda förutfattad mening utan behanlade alla lika och tog de för vad de var, personer med unika egenskaper som hon gärna ville upptäcka genom att prata med perosnerna istället för att placera dem i fack från början som väldigt många människor gör. Man blev glad av att se det och önskade att fler kunde vara som henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0