Fika ekologiskt

Jag har länge velat gå till ett café på söder som heter Barista men det har aldrig blivit av. Så idag gick jag och min syster dit och vi båda gillade det jättemycket. Tydligen så hade de glutenfri chokladtårta så jag var ju bara tvungen att köpa det även fast jag inte ens var sugen från början (den var GOD!). En annan grej som vi gillade var att deras kaffe var Fairtrade-märkt och deras engångsmaterial, tex servetter och koppar, var ekologiska. Om man skaffar ett Stammis-kort där så sjänker de dessutom pengar till en skolmåltid i Etiopien varje gång man fikar där, vilken smart idé! Så självklart blir det återbesök där.

Efter vi hade varit på Barista så fyndade jag ett par bas-jeans som passar till allt och en enkel vit skjorta, blir perfekt att ha sen när jag ska resa runt i värmen!

                   


Kommentarer
Postat av: Emma

Kan du ta ledigt nästa helg? :)

2011-10-10 @ 16:38:30
URL: http://emmismede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0