Prickiga fötter

Okej, det är lite ironiskt att jag åker från Australien till Nya Zeeland och klagar på insekter när jag kommer hit, men nu har jag faktiskt en jävla bra anledning att klaga. Här finns nämligen något som inte finns i Sverige och det ska ni vara glada för! De kallas sandflyes. Ser ut som oskyldiga små blomflugor men biter sig fast på en och suger ens blod som jag vet inte vad. Det räcker inte med att man skakar på benet för att de ska flyga bort utan man måste verkligen ta på dem för att de ska släppa taget. Och så kan det komma tio sycken samtidigt och sätta sig på en. Sen kliar det efter betten som aldrig förr i jag vet hur många dagar. Det har väl gått fyra nu sen mina första bett och de kliar fortfarande, hoppas att det slutar SNART!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0