Nu sitter jag i mitt arbetsrum..

..och skriver och fixar med lite saker på nätet. Ja, bildligt i alla fall. Egentligen sitter jag på en trappa utanför biblioteket som stängde för ett antal timmar sedan och använder deras gratis internet.
Innan jag åkte till Australien hade jag bott ensam i nästan tre år (lång tid, kan knappt förstå det själv) så ibland känns det lite påfrestande att dela rum med andra människor och aldrig kunna ha sitt eget ställe och göra sina saker. Idag pratade jag med en fransk kille som hade bott på samma hostel i två veckor nu och han kände samma sak. Men han hade börjat tänka på ett nytt sätt för att inte känna sig så instängd. Att botaniska trädgården är hans tomt, att restaurangerna är hans kök, o.s.v... så jag tänkte att man kanske skulle testa att tänka som honom ibland.

Gatukonst i Brissie a.k.a en tavla i min lägenhet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0